Sunday, June 6, 2010

Bengkel Teknik Menjawab Soalan Perdagangan

Pada Bulan Mei dan Jun kebanyakan sekolah akan mengadakan program atau kem kecemerlangan akademik sama ada peringkat SPM,STPM dan PMR.
Justeru, ramailah guru-guru yang ada kebolehan dan pengetahuan berkongsi idea dan pengalaman dalam bidang mata pelajaran masing-masing dijemput untuk menyumbang tenaga bagi membantu pelajar-pelajar supaya dapat menyempurnakan tanggungjawab mereka dengan cemerlang dalam peperiksaan SPM yang bakal menjelang pada hujung tahun ini.
Atas kepercayaan itu, saya juga tidak terlepas untuk sama-sama berganding bahu mencurahkan keringat dan pengalaman serta tenaga bagi memastikan warga pelajar daerah Besut mendapat manfaatnya...


Melalui program sebegini banyak perkara yang pelajar boleh pelajari antaranya latihan menjawab dan cara menjawab dengan betul didedahkan kepada pelajar agar jawapan yang diberi tidak terpesong dari apa yang ditanya.
Selain itu,beberapa pelajar berkongsi idea dan berbincang sesama sendiri dalam sesi refleksi soalan modul menjawab soalan menggunakan modul teknik menjawab mata pelajaran perdagangan bagi pelajar SMA Ittifakiah Besut yang dikendalikan oleh saya.Apalagi berlumba-lumba mereka berusaha memberikan yang terbaik...SYABAS !!!!

No comments:

Post a Comment